• Το Γνωρίζατε;
  • Ο Χίτλερ δεν έπινε, δεν κάπνιζε και ήταν χορτοφάγος.

  • Τελευταία νέα

Προχωρά η απελευθέρωση ΚΤΕΛ και Σιδηροδρόμων


Σε τέσσερις μήνες θα πρέπει να παραδοθεί στο υπουργείο Υποδομών η μελέτη για την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ, ανάδοχος της οποίας ανεδείχθη η ένωση εταιριών PLANET AE και DENCO Σύμβουλοι Μηχανικοί, έπειτα από σχετικό διαγωνισμό της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Μεταφορών (ΕΜΑ) με προϋπολογισμό 110.000 ευρώ (με ΦΠΑ).

Παράλληλα, τον καθορισμό των κριτηρίων για την παροχή αδείας σιδηροδρομικής επιχείρησης επεξεργάζεται πλέον η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).

Η μελέτη για τα ΚΤΕΛ γίνεται, βέβαια, καθαρά για τυπικούς λόγους, καθώς αποτελεί μίας χαμηλής σημασίας δέσμευση προς την Τρόικα, ενώ προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι καλείται να εξετάσει τη λειτουργία ανόμοιων αγορών από την Ελληνική, όπως η Γερμανική ή η Βρετανική και όχι τουριστικών, όπως η Ιταλική ή η Ισπανική.

Η εκπόνηση της μελέτης για την «λειτουργία του συστήματος και τις δυνατότητες απελευθέρωσης της αγοράς των ΚΤΕΛ» προβλέπεται στο Μεσοπρόθεσμο και τα αποτελέσματά της θα δείξουν στο υπουργείο Υποδομών τις κατευθύνσεις που θα πρέπει να έχει μία ενδεχόμενη απελευθέρωση των οδικών επιβατικών μεταφορών.

Οι μελετητές θα αναλάβουν να εξετάσουν το ευρωπαϊκό πλαίσιο και το καθεστώς στις προαστιακές και υπεραστικές επιβατικές μεταφορές σε Γαλλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστρία και Σουηδία, και στη συνέχεια, θα προτείνουν ένα πλέγμα παρεμβάσεων για Ελληνική αγορά και την λειτουργία του ανταγωνισμού.

Αυτά, βέβαια, είναι τυπικά και θεωρητικά διότι τα πράγματα είναι - ως συνήθως - αρκετά περίπλοκα.

Όλα ανοίγουν το 2019

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 1370/2007, από τις 3 Δεκεμβρίου 2019 τα δρομολόγια των αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών, θα πρέπει να γίνονται με σύμβαση παροχής δημόσιας υπηρεσίας.

Εάν υπάρχει δημόσιος φορέας, όπως είναι ο ΟΑΣΑ, τότε πρακτικά δεν αλλάζει κάτι. Όμως, εάν τα σχήματα είναι μονοπωλιακά, όπως δηλαδή ο ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη και τα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ στην υπόλοιπη χώρα, τότε οι δημόσιες αρχές, όπως το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ) και οι περιφέρειες στην υπόλοιπη χώρα θα υποχρεούνται να κάνουν μειοδοτικό διαγωνισμό. Έτσι, η αγορά θα ανοίξει ούτως ή άλλως, καθώς, σύμφωνα με το κοινοτικό δίκαιο, η δημόσια αρχή δεν θα μπορεί να αρνηθεί την πρόσβαση στον διαγωνισμό σε καμία επιχείρηση.

Ωστόσο, αν και επισήμως τα αστικά και τα υπεραστικά ΚΤΕΛ δηλώνουν έτοιμα για την απελευθέρωση της αγοράς σε οκτώ χρόνια, εν τούτοις η παραχώρηση του απόλυτου μονοπωλίου στις επιβατικές μεταφορές μετά κομίστρου, θα θεωρούνταν οικονομική αυτοκτονία.

Υπάρχει «παραθυράκι» από ...τα παλιά

Όπως πληροφορείται «Το Βήμα», στα συρτάρια του υπουργείου Υποδομών βρίσκεται γνωμοδότηση διεθνούς νομικού οίκου, που διαθέτει παράδοση στα «παραθυράκια» του Κοινοτικού Δικαίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το νομικό γραφείο έχει προτείνει την εκτέλεση των δρομολογίων από την εκάστοτε δημόσια αρχή, η οποία θα μισθώνει για αυτό τον σκοπό τον στόλο οχημάτων των ΚΤΕΛ, θεωρώντας ότι θα «αντέξει» στον έλεγχο των ευρωπαϊκών οργάνων.

Πρόκειται για μία λύση, που είχε προταθεί προφητικά από κλιμάκιο του άλλοτε υπουργείου Συγκοινωνιών πριν από πολλές δεκαετίες (!), όταν ο Κ. Καραμανλής καταργούσε το δημόσιο τραμ της Θεσσαλονίκης και παραχωρούσε το μεταφορικό έργο της πόλης στο ΕΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, που αργότερα θα μετονομαζόταν σε Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ).

Τότε, οι αξιωματούχοι του υπουργείου είχαν προτείνει στον Καραμανλή να δημιουργηθεί μία επιτελική δημόσια αρχή, που θα εκμίσθωνε έργο και υπηρεσίες από τους λεωφορειούχους, διατηρώντας όμως το πάνω χέρι στις μεταφορές της πόλης. Όμως, ο Καραμανλής απέρριψε τις υπηρεσιακές εισηγήσεις.

Σοβαρό έλλειμα ανταγωνισμού

Ο δυνητικός ανταγωνιστής των ΚΤΕΛ δεν είναι άλλος από τα τουριστικά λεωφορεία, εις βάρος των οποίων ο νομοθέτης έχει κάνει μία συμβολική διάκριση, που σηματοδοτεί, όμως, και την ουσία της υπόθεσης. Ο νόμος επιτρέπει στα ΚΤΕΛ να διατηρούν τουριστικά γραφεία, όμως απαγορεύει στα δεύτερα να ανοίξουν ...ΚΤΕΛ!

Ο νόμος για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων απελευθέρωσε την αγορά των τουριστικών λεωφορείων, αφήνοντας, όμως, κλειστή αυτή των επιβατικών συγκοινωνιών μετά κομίστρου. Η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Τουρισμού έχει ζητήσει πολλές φορές το άνοιγμα όλων των χερσαίων επιβατικών μεταφορών και την άρση του μονοπωλίου των ΚΤΕΛ, κατάγγελοντάς τα, μάλιστα, για υποκλοπή έργου.

Από την πλευρά τους, τα ΚΤΕΛ διατείνονται ότι σε αντάλλαγμα του μονοπωλίου, παράγουν ζημιογόνο κοινωνικό μεταφορικό έργο, το οποίο υπό συνθήκες ελεύθερης αγοράς δεν θα εκτελούνταν.

Στην περίπτωση, πάντως, που ανοίξουν οι οδικές επιβατικές μεταφορές θα κονταροχτυπηθούν για το μεταφορικό τους έργο 7.500 τουριστικά λεωφορεία και πάνω από 4.000 λεωφορεία που ανήκουν στα ΚΤΕΛ.

Ξεκινά η απελευθέρωση του σιδηροδρόμου

Στο μεταξύ, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, που δημιουργήθηκε πέρυσι, αλλά ακόμη υπολειτουργεί, ανέθεσε έναντι 4.000 ευρώ στο Κέντρο Μελετών και Εκπαίδευσης Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Αθηνών τη σύνταξη μελέτης αξιολόγησης της χρηματοοικονομικής επιφάνειας των επιχειρήσεων που αιτούνται λήψη αδείας λειτουργίας ως Σιδηροδρομική Επιχείρηση.

Οι μελετητές θα πρέπει να συντάξουν κατάλογο χρηματοοικονομικών κριτηρίων αξιολόγησης εταιρειών, οδηγό προς τις επιχειρήσεις με κατευθύνσεις για την εκπόνηση των επιχειρησιακών τους σχεδίων, εγχειρίδιο μεθοδολογίας καταγραφής και αξιολόγησης χρηματοοικονομικών κριτηρίων των υπό εξέταση εταιρειών για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας.

Πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η υποδομή του ΟΣΕ, μία σειρά μεγάλων και μικρών επιχειρήσεων ετοιμάζονται να μπουν στην σιδηροδρομική αγορά. Όχι, όμως, για τις επιβατικές μεταφορές, όπου θα έχουν να αντιμετωπίσουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά στις εμπορευματικές, όπου θεωρούνται πεδίον δόξης λαμπρόν για μεγάλα κέρδη.

Και αυτό διότι οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές, λόγω του μεγάλου όγκου φορτίου που μπορεί να μεταφέρει το τρένο, εκμηδενίζει τα κόστη, καθιστώντας, έτσι, μη ανταγωνιστικό το έργο των εθνικών οδικών μεταφορέων.

Προβολές: 425  •  Σχόλια: 0  •  Γράψτε σχόλια [ Πίσω ]


  • Άρθρα

Δημοσίευση Δίαιτα: Τα έξι λάθη που δεν πρέπει να κάνετε για να χάσετε κιλά


Οι διάφορες δίαιτες εστιάζουν συνήθως στον περιορισμό των θερμίδων και την αποφυγή συγκεκριμένων τροφών που δεν βοηθούν στο να χάσουμε κιλά και βάρος. Πολλές φορές όμως οι δίαιτες ξεχνούν να σημειώνουν ορισμένα πράγματα που παίζουν σημαντικό ρόλο στην επιβράδυνση ή επιτάχυνση του μεταβολισμού μας. Ιδού τα συνηθήστερα λάθη που δεν πρέπει να κάνετε αν θέλετε να χάσετε κιλά.

Δεν τρώτε αρκετά γαλακτοκομικά
Οι μύες είν ...

Προβολές: 14651  •  Σχόλια: 0  •  Γράψτε σχόλια [ Διαβάστε τα όλα ]

Δημοσίευση Δίαιτα της NASA: Χάστε μέχρι 10 κιλά σε 2 εβδομάδες!


Η δίαιτα της NASA είναι ουσιαστικά μια χημική δίαιτα. Λέγεται έτσι γιατί δίνει απώλεια βάρους μεγαλύτερη των 4 κιλών κάθε βδομάδα. Ουσιαστικά με τη δίαιτα αυτή χάνεις κιλά, γιατί υποβάλλεις τον οργανισμό σου σε χημικά σοκ. Εκεί που είχες συνηθίσει τα τηγανητά και τα ροφήματα με πολλές θερμίδες, τα χάνεις και έτσι επέρχεται το σοκ, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι καύσεις, να επιταχύνεται ο μεταβολισμός και τέλος η ...

Προβολές: 12079  •  Σχόλια: 0  •  Γράψτε σχόλια [ Διαβάστε τα όλα ]

Δημοσίευση Οι δέκα τροφές για μείωση βάρους και καύση λίπους


Μήλα
Τα μήλα είναι από τα πιο υγιεινά φρούτα και μάλιστα που πρέπει να τρώτε καθημερινά. Κι αυτό γιατί κάθε μήλο περιέχει 5 γραμμάρια ινών, αλλά και πηκτίνη η οποία είναι ένα φυσικό στοιχείο καύσης λίπους. Τα μήλα δεν έχουν πολύ ζάχαρη ή θερμίδες, γεγονός που τα καθιστά ιδανικό σνακ για ισορροπημένη διατροφή για καύσεις και απώλεια βάρους.

Γιαούρτι
Με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, το γιαούρτι είνα ...

Προβολές: 11431  •  Σχόλια: 0  •  Γράψτε σχόλια [ Διαβάστε τα όλα ]

Δημοσίευση Συμφωνία αμέσως αλλιώς... GAME OVER


Τον κώδωνα του κινδύνου στη νέα κυβέρνηση κρούει το Γραφείο της Βουλής για την παρακολούθηση της εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, καλώντας την να λάβει τις αποφάσεις της «το ταχύτερο δυνατό».

«Οι αποφάσεις της νέας κυβέρνησης πρέπει να ληφθούν ταχύτατα προκειμένου να αναστραφεί το κλίμα που προκάλεσε η προκήρυξη εκλογών, η μη επίτευξη συμφωνίας με την Τρόικα και η απόπειρα της κυβέρνησης της ΝΔ/ΠΑΣΟΚ να προ ...

Προβολές: 18016  •  Σχόλια: 0  •  Γράψτε σχόλια [ Διαβάστε τα όλα ]


  • Καθολικές Ανακοινώσεις

Δημοσίευση κάντο γνωστό!!!


Μια νέα ενότητα προστέθηκε στην Αρχική σελίδα και την αρχική σελίδα του Forum. Ο τίτλος της "Αυτό το ήξερες;" βοηθείστε όλοι να την εμπλουτίσουμε με εγκυκλοπαιδικές γνώσεις που δεν είναι γνωστές στον ...

Προβολές: 7856  •  Σχόλια: 0  •  Δημιουργία απάντησης [ Διαβάστε τα όλα ]


  • Ποιος είναι online;
  • Συνολικά υπάρχουν 10 μέλη σε σύνδεση: 0 εγγεγραμμένα, 0 με απόκρυψη και 10 επισκέπτες (με βάση τα μέλη που ήταν ενεργά τα τελευταία 5 λεπτά)
    Περισσότερα μέλη σε σύνδεση 415 την Σάβ 23 Νοέμ 2024, 07:49





  • Ρολόι

  • Αναζήτηση

  • Έναρξη Ιστοσελίδας
  • Online από: Σάβ. 27 Ιουν. 2009 για 16 Χρόνια 2 Μήνες και 13 Ημέρες


  • Κορυφαίος Συντάκτης

  • Νεότερα μέλη

  •  Γενέθλια

  •  Η Ομάδα μας

  • Στυλ Ιστοσελίδας


  • Ο Σύνδεσμος μας
  • Μη διστάσετε να συνδεθείτε με www.agrafos.gr . Χρησιμοποιήστε το ακόλουθο HTML:

    HTML:


    BBCode:


  • Ποιος ήταν εδώ;
  • Συνολικά υπήρχαν 626 χρήστες συνδεμένοιLFWWH_STATS_SEPARATOR 0 εγγεγραμμένοι, 1 με απόκρυψη, 3 bots και 622 επισκέπτες (με βάση τους ενεργούς χρήστες τις τελευταίες 24 ώρες)
    Περισσότεροι χρήστες σε σύνδεση 3982 μεταξύ Τρί. 21 Μάιος. 2024 και Τετ. 22 Μάιος. 2024


  • Όνομα μέλους:


    Κωδικός:


    Θυμήσου με

    Εγγραφή!


  • Ημερολόγιο
  • Σεπ. 2025
    Κυ Δε Τρ Τε Πε Πα Σα
    1 2 3 4 5 6
    7 8 9 10 11 12 13
    14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27
    28 29 30

  • Φίλοι
  • Συνδεμένοι
    Χωρίς φίλους Συνδεμένους

    Αποσυνδεμένοι
    Χωρίς φίλους Αποσυνδεμένους

  • Η ομάδα

  • Τυχαίο Μέλος

  • Σύνδεση:Τρί 14 Ιούλ 2009, 11:56
    Αναρτήσεις:0

  • Δημοσκόπιση
  • Σας αρέσει η ιστοσελίδα μας;

    Είναι Πολύ καλή

    87%
    Είναι Καλή

    7%
    Είναι Μέτρια

    7%
    Ειναι Κακή

    Δεν υπάρχουν ψήφοι
    Είναι Χάλια

    Δεν υπάρχουν ψήφοι

    Σύνολο ψήφων : 15

    Προβολή θέματος


  • Στατιστικά
  • Σύνολα
    Συνολικές δημοσιεύσεις 7031
    Σύνολο θεμάτων 6813
    Σύνολο Ανακοινώσεων: 1
    Σύνολο Σημειώσεων: 33
    Σύνολο Συνημμένα: 3

    Θέματα ανά ημέρα: 1
    Δημοσιεύσεις ανά ημέρα: 1
    Χρήστες ανά ημέρα: 0
    Θέματα ανά χρήστη: 6
    Δημοσιεύσεις ανά χρήστη: 7
    Δημοσιεύσεις ανά θέμα: 1

    Σύνολο μελών 1074
    Το νεότερο μέλος μας Lazaidistheodosis

  • Τελευταία bots
  • Semrush [Bot]
    Τετ 10 Σεπ 2025, 01:06