• Το Γνωρίζατε;
  • Το στρες καθυστερεί την επούλωση των τραυμάτων.

  • Τελευταία νέα

Το 74% των Ελλήνων καταναλωτών έχει επηρεαστεί από την οικονομική κρίση


Το 74% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνουν πως τους έχει επηρεάσει προσωπικά η διεθνής οικονομική κρίση, ενώ υπάρχει μέσα τους περισσότερη αγωνία για το μέλλον, εργασιακή ανασφάλεια και μεγαλύτερη σχεδιαζόμενη μείωση δαπανών τους επόμενους 12 μήνες. Συνεπώς συνακόλουθο των παραπάνω είναι να επέλθουν αξιοσημείωτες αλλαγές στην αγοραστική τους συμπεριφορά και να αποκτούν ολοένα αυξανόμενη καταναλωτική συνείδηση σε σχέση με το παρελθόν.

Χαρακτηριστικό είναι πως το 79% των ερωτηθέντων δηλώνει πως θα αναβάλλει τις αγορές που μπορούν να περιμένουν, ενώ το 73% θα περιοριστεί στο να προμηθεύεται μόνο τα απολύτως απαραίτητα αγαθά, ποσοστά που είναι κατά πολύ υψηλότερα από τον μέσο όρο των υπόλοιπων Ευρωπαϊκών κρατών.

Αυτό προκύπτει από τα αποτελέσματα της φετινής έρευνας της The Boston Consulting Group (BCG) για την συμπεριφορά των καταναλωτών υπό τον τίτλο "Πλοήγηση στα Νέα Δεδομένα των Καταναλωτών" που παρουσιάστηκε σε εκδήλωση του Ελληνοαμερικάνικου Εμπορικού Επιμελητηρίου ενώ επισημάνθηκε ότι η κρίση επέφερε αλλαγές όχι μόνο στη καταναλωτική συμπεριφορά αλλά και στις βασικές αξίες, κάτι που αν γίνει αντιληπτό από τους επιχειρηματίες, μπορεί να υποδείξει τις ευκαιρίες που κρύβονται πίσω από τη νέα σκληρή πραγματικότητα.

Όπως επισημάνθηκε σε σχετική εκδήλωση του επιμελητηρίου, από την έρευνα προκύπτουν 5 σημαντικές ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Πρώτον, τα νέα δεδομένα στην κατανάλωση με μεγαλύτερη έμφαση και αναβάθμιση της κατανάλωσης στο σπίτι με την οικογένεια και φίλους. Δεύτερον, η αξιοποίηση της πρόθεσης των καταναλωτών να ξοδέψουν περισσότερα υπό προϋποθέσεις και σε ορισμένες κατηγορίες (φρέσκα τρόφιμα, γαλακτοκομικά, παιδικός ρουχισμός κλπ). Επίσης, ιδιαίτερη σημασία δίνεται σε προϊόντα και υπηρεσίες που δίνουν στον καταναλωτή σημαντική τεχνική διαφορά ή καλύτερο αποτέλεσμα. Τρίτον, άμεση και πρακτική προσαρμογή των καταναλωτών στη κύρια τάση να ξοδεύουν λιγότερα.

Οι καταναλωτές κυνηγούν τις καλύτερες τιμές και νιώθουν ικανοποίηση όταν τις εντοπίζουν. Τέταρτον, εναρμόνιση της επικοινωνίας με τη σωστή σειρά αξιών. Η εξοικονόμηση, η υγεία και οι αγορές μου να αξίζουν τα χρήματα τους είναι στη κορυφή της λίστας των καταναλωτικών αξιών. Τέλος, η ''έξυπνη'' αξιοποίηση του διαδικτύου και των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης δημιουργούν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε αυτούς που μπορούν και το εκμεταλλεύονται καταλλήλως.

Στο χαιρετισμό του ο πρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου κ. Γιάννος Γραμματίδης, επεσήμανε την ανάγκη προσαρμογής των εταιριών στα νέα δεδομένα της εποχής μας και κυριότερα στις ανάγκες των καταναλωτών. Η ελληνική κοινωνία, είπε συγκεκριμένα ο κ. Γραμματίδης, πλήττεται βάναυσα από μια δομικού χαρακτήρα κρίση και αντίστοιχα δομικές πρέπει να είναι και οι αλλαγές στην εταιρική φιλοσοφία, ανανεώνοντας τη σχέση της αγοράς με τον καταναλωτή - πολίτη.

Στη συνέχεια, ο επικεφαλής της BCG στην Αθήνα κ. Β. Αντωνιάδης τόνισε ότι η ιδιωτική κατανάλωση ανέκαθεν ήταν παράμετρος κλειδί του εθνικού ΑΕΠ και παρόλη τη μείωσή της, παραμένει το 76% του παραγόμενου εισοδήματος.

Παράλληλα, επεσήμανε ότι η κρίση επέφερε αλλαγές όχι μόνο στη καταναλωτική συμπεριφορά αλλά και στις βασικές αξίες, κάτι που αν γίνει αντιληπτό, μπορεί να υποδείξει τις ευκαιρίες που κρύβονται πίσω από τη νέα σκληρή πραγματικότητα.

Η έρευνα διεξήχθη τον Μάρτιο-Απρίλιο του 2011 παράλληλα σε 21 χώρες, όπου ερωτήθηκαν σχεδόν 25.000 καταναλωτές και για πρώτη φορά συμπεριλήφθη και η Ελλάδα με 800 συμμετέχοντες. Συγκρίνει την συμπεριφορά του μέσου καταναλωτή στις συμμετέχουσες χώρες και υπογραμμίζει ενδιαφέρουσες ομοιότητες και σημαντικές διαφορές.

Οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης δεν περιορίζονται μόνο στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών αλλά επεκτείνονται και στις αξίες που πλέον προβάλλονται ως σημαντικότερες σε σχέση με πριν δύο χρόνια. Στη κορυφή της λίστας βρίσκονται η 'αποταμίευση', η 'υγεία', η 'οι αγορές μου να αξίζουν τα χρήματα τους' (value for money), η 'ευθυμία', η 'ηρεμία', το 'σπίτι μου'.

Ειδικότερα όμως, όσον αφορά τα είδη πολυτελείας, ναι μεν είναι στη τελευταία θέση αλλά με χαμηλότερη πτώση στην σημασία τους σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, επιβεβαιώνοντας πως οι Έλληνες τα αποχωρίζονται με περισσότερη δυσκολία».

Αναλυτικότερα:

- Tο 74% των ερωτηθέντων δηλώνει πως επηρεάστηκε προσωπικά από την κρίση ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στις πέντε μεγάλες χώρες της ΕΕ (Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Ισπανία) είναι στο 47% ενώ στις ΗΠΑ είναι στο 57%.

- Το 77% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα απάντησε πως αγωνιά για το μέλλον ενώ στις πέντε μεγάλες χώρες της ΕΕ είναι στο 53% και στις ΗΠΑ στο 52%.

- Στο ερώτημα πόσο ασφαλής νιώθετε στη παρούσα εργασία σας το 24% των Ελλήνων δηλώνουν πολύ ανασφαλής/ανασφαλής ενώ τα ποσοστά στις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες είναι μικρότερα αφού στην Ισπανία είναι στο 19%, στην Ιταλία 18%, στη Γαλλία 17%

- Tο 60% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα δηλώνει πως μείωσε τις δαπάνες του το προηγούμενο έτος ενώ ένα επιπλέον 53% ισχυρίζεται πως θα μειώσει τις δαπάνες του περαιτέρω το 2011 (44% των ερωτηθέντων στις 5 μεγάλες χώρες της ΕΕ και τις ΗΠΑ δηλώνουν πως θα μειώσουν τις δαπάνες τους, τους επόμενους 12 μήνες).

Παράλληλα όμως, αν και οι Έλληνες έχουν επηρεαστεί περισσότερο από τη κρίση δηλώνουν, σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι οι Ευρωπαίοι, ότι όταν η κρίση ξεπεραστεί θα αρχίσουν να ξοδεύουν όπως πρώτα.

Η έρευνα αναλύει διεξοδικά τα σχέδια των καταναλωτών για αύξηση, σταθεροποίηση ή μείωση των δαπανών τους επόμενους 12 μήνες, ανά 49 κατηγορίες προϊόντων που χωρίζονται σε τρόφιμα και μη-τρόφιμα. Πιο συγκεκριμένα:

- Το 58% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα σκοπεύει να μειώσει τις δαπάνες του στα τρόφιμα έναντι του 7% που δηλώνει ότι θα τις αυξήσει. Το υπόλοιπο 35% ούτε θα τις μειώσει ούτε θα τις αυξήσει.

- Οι κατηγορίες που φαίνεται πως θα πληγούν περισσότερο είναι τα οινοπνευματώδη και οι μπίρες όπου το 71% και 70% των καταναλωτών αντίστοιχα δηλώνουν πως θα μειώσουν τις δαπάνες τους.

- Αντίθετα οι κατηγορίες στις οποίες παρατηρούνται οι μεγαλύτερες αυξήσεις δαπανών είναι τα φρέσκα φαγητά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα όπου το 17% των καταναλωτών δηλώνουν πως θα αυξήσουν τις δαπάνες τους.

Η κρίση όμως πλήττει και την αγορά τροφίμων. Ετσι:

- Το 65% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα σκοπεύει να μειώσει τις δαπάνες του στα μη-τρόφιμα έναντι του 8% που δηλώνει ότι θα τις αυξήσει. Το υπόλοιπο 27% ούτε θα τις μειώσει ούτε θα τις αυξήσει.

- Οι κατηγορίες που φαίνεται πως θα πληγούν περισσότερο είναι τα κοσμήματα-αξεσουάρ και τα fast food όπου το 76% και 71% των καταναλωτών αντίστοιχα δηλώνουν πως θα μειώσουν τις δαπάνες τους.

- Αντίθετα οι κατηγορίες στις οποίες παρατηρούνται οι μεγαλύτερες αυξήσεις δαπανών είναι τα παιδικά ρούχα όπου το 16% των καταναλωτών αντίστοιχα δηλώνουν πως θα αυξήσουν τις δαπάνες τους.

- Τα φρέσκα φαγητά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και η κατανάλωση στο σπίτι -σε αντιδιαστολή με την διασκέδαση και την κατανάλωση εκτός σπιτιού- είναι οι κατηγορίες οι οποίες φαίνεται πως ευνοούνται περισσότερο από την νέα, πιο συνειδητή-ορθολογική καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων.

Οι Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν πως θα αλλάξει η αγοραστική τους συμπεριφορά τους επόμενους 12 μήνες. Οι τρεις πιο σημαντικές αλλαγές κατά σειρά σημασίας είναι οι εξής:

- θα αναβάλλουν μεγάλα έξοδα τα οποία μπορούν να περιμένουν

- θα μειώσουν κατά πολύ τα έξοδα τους στα μη-απαραίτητα

- θα δείξουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για προσφορές και θα αγοράζουν περισσότερα προϊόντα που είναι σε προσφορά

Οι Έλληνες όταν ψωνίζουν δηλώνουν πως ψάχνουν να εντοπίσουν κυρίως προϊόντα που έχουν σημαντικές τεχνικές διαφορές και προϊόντα που αποφέρουν καλύτερα αποτελέσματα και δίνουν μικρότερη σημασία στη μάρκα. Η εκρηκτική διείσδυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες προϊόντων είναι αξιοσημείωτη. Οι καταναλωτές επιλέγουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ως ένα τρόπο για να μειώσουν τις δαπάνες τους αναζητώντας καλύτερες τιμές για τις αγορές τους από τα σούπερ-μάρκετ. Αλλά δεν χρησιμοποιούν το διαδίκτυο όσο οι Ευρωπαίοι καθώς μόνο το 54% δηλώνει πως εισέρχεται σε αυτό μέσω σταθερού υπολογιστή ποσοστό πολύ χαμηλότερο από το 76% των 5 μεγάλων χωρών της ΕΕ.

Μεταξύ των 29 καταναλωτικών αξιών στις πρώτες θέσεις για τον Έλληνα καταναλωτή βρίσκονται κατά σειρά:

- Η αποταμίευση, η υγεία, η σχέση αξίας-χρημάτων (value for money) και η ευθυμία. Σε αντίθεση με τη πολυτέλεια και το πλούτο που βρίσκονται στις χαμηλότερες θέσεις της κλίμακας. Αξιοσημείωτο όμως είναι το γεγονός πως οι Έλληνες αποχωρίζονται πιο δύσκολα από ότι οι Ευρωπαίοι τα είδη πολυτελείας πράγμα το οποίο φαίνεται από την χαμηλότερη πτώση πού είχε η σημασία της πολυτέλειας για τους Έλληνες -έναντι των Ευρωπαίων.

Τέλος, οι Έλληνες καταναλωτές δήλωσαν πως για να εκτονώσουν το άγχος τους προτιμούν να περνούν χρόνο με την οικογένεια τους και με τους φίλους τους.

Προβολές: 159  •  Σχόλια: 0  •  Γράψτε σχόλια [ Πίσω ]


  • Άρθρα

Δημοσίευση Δίαιτα: Τα έξι λάθη που δεν πρέπει να κάνετε για να χάσετε κιλά


Οι διάφορες δίαιτες εστιάζουν συνήθως στον περιορισμό των θερμίδων και την αποφυγή συγκεκριμένων τροφών που δεν βοηθούν στο να χάσουμε κιλά και βάρος. Πολλές φορές όμως οι δίαιτες ξεχνούν να σημειώνουν ορισμένα πράγματα που παίζουν σημαντικό ρόλο στην επιβράδυνση ή επιτάχυνση του μεταβολισμού μας. Ιδού τα συνηθήστερα λάθη που δεν πρέπει να κάνετε αν θέλετε να χάσετε κιλά.

Δεν τρώτε αρκετά γαλακτοκομικά
Οι μύες είν ...

Προβολές: 14715  •  Σχόλια: 0  •  Γράψτε σχόλια [ Διαβάστε τα όλα ]

Δημοσίευση Δίαιτα της NASA: Χάστε μέχρι 10 κιλά σε 2 εβδομάδες!


Η δίαιτα της NASA είναι ουσιαστικά μια χημική δίαιτα. Λέγεται έτσι γιατί δίνει απώλεια βάρους μεγαλύτερη των 4 κιλών κάθε βδομάδα. Ουσιαστικά με τη δίαιτα αυτή χάνεις κιλά, γιατί υποβάλλεις τον οργανισμό σου σε χημικά σοκ. Εκεί που είχες συνηθίσει τα τηγανητά και τα ροφήματα με πολλές θερμίδες, τα χάνεις και έτσι επέρχεται το σοκ, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι καύσεις, να επιταχύνεται ο μεταβολισμός και τέλος η ...

Προβολές: 12149  •  Σχόλια: 0  •  Γράψτε σχόλια [ Διαβάστε τα όλα ]

Δημοσίευση Οι δέκα τροφές για μείωση βάρους και καύση λίπους


Μήλα
Τα μήλα είναι από τα πιο υγιεινά φρούτα και μάλιστα που πρέπει να τρώτε καθημερινά. Κι αυτό γιατί κάθε μήλο περιέχει 5 γραμμάρια ινών, αλλά και πηκτίνη η οποία είναι ένα φυσικό στοιχείο καύσης λίπους. Τα μήλα δεν έχουν πολύ ζάχαρη ή θερμίδες, γεγονός που τα καθιστά ιδανικό σνακ για ισορροπημένη διατροφή για καύσεις και απώλεια βάρους.

Γιαούρτι
Με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, το γιαούρτι είνα ...

Προβολές: 11493  •  Σχόλια: 0  •  Γράψτε σχόλια [ Διαβάστε τα όλα ]

Δημοσίευση Συμφωνία αμέσως αλλιώς... GAME OVER


Τον κώδωνα του κινδύνου στη νέα κυβέρνηση κρούει το Γραφείο της Βουλής για την παρακολούθηση της εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, καλώντας την να λάβει τις αποφάσεις της «το ταχύτερο δυνατό».

«Οι αποφάσεις της νέας κυβέρνησης πρέπει να ληφθούν ταχύτατα προκειμένου να αναστραφεί το κλίμα που προκάλεσε η προκήρυξη εκλογών, η μη επίτευξη συμφωνίας με την Τρόικα και η απόπειρα της κυβέρνησης της ΝΔ/ΠΑΣΟΚ να προ ...

Προβολές: 18103  •  Σχόλια: 0  •  Γράψτε σχόλια [ Διαβάστε τα όλα ]


  • Καθολικές Ανακοινώσεις

Δημοσίευση κάντο γνωστό!!!


Μια νέα ενότητα προστέθηκε στην Αρχική σελίδα και την αρχική σελίδα του Forum. Ο τίτλος της "Αυτό το ήξερες;" βοηθείστε όλοι να την εμπλουτίσουμε με εγκυκλοπαιδικές γνώσεις που δεν είναι γνωστές στον ...

Προβολές: 7905  •  Σχόλια: 0  •  Δημιουργία απάντησης [ Διαβάστε τα όλα ]


  • Ποιος είναι online;
  • Συνολικά υπάρχουν 9 μέλη σε σύνδεση: 1 εγγεγραμμένο, 0 με απόκρυψη και 8 επισκέπτες (με βάση τα μέλη που ήταν ενεργά τα τελευταία 5 λεπτά)
    Περισσότερα μέλη σε σύνδεση 415 την Σάβ 23 Νοέμ 2024, 07:49





  • Ρολόι

  • Αναζήτηση

  • Έναρξη Ιστοσελίδας
  • Online από: Σάβ. 27 Ιουν. 2009 για 16 Χρόνια 2 Μήνες και 19 Ημέρες


  • Κορυφαίος Συντάκτης

  • Νεότερα μέλη

  •  Γενέθλια

  •  Η Ομάδα μας

  • Στυλ Ιστοσελίδας


  • Ο Σύνδεσμος μας
  • Μη διστάσετε να συνδεθείτε με www.agrafos.gr . Χρησιμοποιήστε το ακόλουθο HTML:

    HTML:


    BBCode:


  • Ποιος ήταν εδώ;
  • Συνολικά υπήρχαν 665 χρήστες συνδεμένοιLFWWH_STATS_SEPARATOR 0 εγγεγραμμένοι, 0 με απόκρυψη, 4 bots και 661 επισκέπτες (με βάση τους ενεργούς χρήστες τις τελευταίες 24 ώρες)
    Περισσότεροι χρήστες σε σύνδεση 3982 μεταξύ Τρί. 21 Μάιος. 2024 και Τετ. 22 Μάιος. 2024


  • Όνομα μέλους:


    Κωδικός:


    Θυμήσου με

    Εγγραφή!


  • Ημερολόγιο
  • Σεπ. 2025
    Κυ Δε Τρ Τε Πε Πα Σα
    1 2 3 4 5 6
    7 8 9 10 11 12 13
    14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27
    28 29 30

  • Φίλοι
  • Συνδεμένοι
    Χωρίς φίλους Συνδεμένους

    Αποσυνδεμένοι
    Χωρίς φίλους Αποσυνδεμένους

  • Η ομάδα

  • Τυχαίο Μέλος

  • Σύνδεση:Τρί 14 Ιούλ 2009, 14:19
    Αναρτήσεις:0

  • Δημοσκόπιση
  • Σας αρέσει η ιστοσελίδα μας;

    Είναι Πολύ καλή

    87%
    Είναι Καλή

    7%
    Είναι Μέτρια

    7%
    Ειναι Κακή

    Δεν υπάρχουν ψήφοι
    Είναι Χάλια

    Δεν υπάρχουν ψήφοι

    Σύνολο ψήφων : 15

    Προβολή θέματος


  • Στατιστικά
  • Σύνολα
    Συνολικές δημοσιεύσεις 7031
    Σύνολο θεμάτων 6813
    Σύνολο Ανακοινώσεων: 1
    Σύνολο Σημειώσεων: 33
    Σύνολο Συνημμένα: 3

    Θέματα ανά ημέρα: 1
    Δημοσιεύσεις ανά ημέρα: 1
    Χρήστες ανά ημέρα: 0
    Θέματα ανά χρήστη: 6
    Δημοσιεύσεις ανά χρήστη: 7
    Δημοσιεύσεις ανά θέμα: 1

    Σύνολο μελών 1074
    Το νεότερο μέλος μας Lazaidistheodosis

  • Τελευταία bots
  • Semrush [Bot]
    Δευ 15 Σεπ 2025, 18:14